الینا الینا ، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 16 روز سن داره

◕‿◕الینا خوشگل مامان و بابا ◕‿◕

راهنمای خرید لباس نوزاد>

1390/11/10 2:46
نویسنده : مامان الینا
963 بازدید
اشتراک گذاری

راهنمای خرید لباس نوزاد>

قدم نو رسیده مبارک. قطعاً البسه‌ی مناسب جزء یکی از نیازهای حیاتی نوزاد شما در بدو تولد است. اهمیت این موضوع با توجه به پوست حساس، ظریف و زیبای کودکتان غیر قابل انکار است و شما در هنگام خرید باید توجه‌ ویژه و خاصی به این موضوع داشته باشید. نکات زیر به مدل لباس و جنس مناسب و موارد مهم دیگری که در هنگام انتخاب یک لباس مناسب برای نوزادتان به آن نیاز دارید اشاره می‌نماید.

به این نکته توجه داشته باشید که لباس نوزاد باید نرم و راحت باشد و هیچ‌گونه دگمه یا درز آزار دهنده‌ای نداشته باشد.

لباسی را انتخاب کنید که دگمه‌های آن براحتی باز شود چون باید لباس‌های نوزاد را چندین بار در روز عوض کنید و همچنین تعویض پوشک او اینگونه آسانتر صورت می‌پذیرد.

به سایز لباس نوزاد توجه ویژه‌ای داشته باشید و از پوشاندن لباس‌هایی که جذب و تنگ است خودداری نمایید٬ کودک شما خیلی سریع رشد می‌کند و اندازه‌های او تغییر می‌کند؛ بنابراین آزادی و راحتی کودکتان را فراموش نکنید

لباس نوزادتان را طوری انتخاب کنید و به او بپوشانید که عرق نکند. از گرم نگه‌داشتن بیش از حد نوزادتان با لباس خودداری کرده و به دمای اتاق و دمای بدن نوزادتان توجه نمایید.

لازم به ذکر است که بهترین دمای بدن نوزاد در زیر بغل، 36.5 درجه می‌باشد و باید دمای اتاق او را 24 الی 25 درجه تنظیم نمایید ولی اگر نوزاد شما زیر دو کیلوگرم وزن دارد، دمای مناسب اتاق 26 الی 27 درجه می باشد.

از پوشاندن و گرم کردن زیادی نوزاد به‌فرض سرماخوردگی خودداری کنید.

عطسه و گرفتگی بینی در روزهای اول طبیعی است و علامت سرماخوردگی نیست. مدفوع نوزادی که شیر مادر می‌خورد آبکی و بلغمی و تعداد دفعات آن نسبتاً زیاد است (شبیه مدفوع اسهالی) ولی چنانچه حال عمومی نوزاد شما خوب و وزن گیری او مناسب است، اسهال نمی‌باشد. لطفاً با توجه به این علائم٬ سرماخوردگی نوزادتان را نتیجه‌گیری نفرمایید.

لباسهایی انتخاب کنید که از الیاف نرم بافته شده باشند و در ناحیه‌ی یقه و مچ‌های دست و پای آن از کش‌دوزی و یا کشبافتهای سفت و محکم استفاده نشده باشد.

درزهای لباس نوزاد را بررسی نمایید، باید پاک دوزی شده باشند تا زبر و خراش دهنده نباشند.

از لباس‌هایی که زیپ دارند بپرهیزید زیرا زیپ ممکن است پوست ظریف کودکتان را آزار داده و یا نیشگون بگیرد.

زیر پیراهنی برای سلامت بدن نوزادتان خوب است، علاوه بر اینکه از پوست نوزادتان در مقابل درزهای بلوز و یا دگمه‌های آن محافظت می‌کند، در صورت کوتاه بودن یا دگمه‌ای بودن آن نیز پوشش دهی مناسبی از بدن نوزادتان دارد.

به جنس لباس زیر کودکتان دقت کنید. لباس زیر نوزادتان باید از الیاف طبیعی و ارگانیک تهیه شده باشد. زیر پیراهنی از جنس الیاف مصنوعی ممکن است موجب حساسیت پوستی فرزندتان شود.

اگر مشکل شما برای استفاده از زیر پیراهنی جمع شدن و بالا رفتن آن است می‌توانید از نوع زیر دگمه‌دار آن استفاده کنید که زیر پوشک بسته می‌شود و دیگر مشکلی برایتان ایجاد نمیکند لباس خواب نوزاد باید گرم باشد زیرا خواب نوزاد راحت‌تر خواهد بود. بعضی از لباس خواب‌ها بگونه‌ای خاص طراحی شده‌‌ و به جای دگمه یا قزن برای گشودن لباس، از یک نخ بهره برده‌اند، با این لباس‌ها امکان تعویض پوشک در نیمه شب راحت‌تر صورت می‌پذیرد.

اگر نوزاد شما در زمستان به‌دنیا آمده است باید لباس مناسبی برای بیرون بردن از خانه برایش تهیه کنید واستفاده از یک پالتو یا لباس سرهمی پشمی انتخاب مناسبی است که البته باید آنها را کمی بزرگتر انتخاب و خریداری نمایید.

تهیه یک کلاه نرم و گرم در زمستان برای پوشاندن گوش‌های کودکتان ضروری است. اگر کلاه بافتنی است از یک کلاه نخی در زیر آن استفاده کنید تا پوست نازک و حساس کودکتان را نیازارد.

اگر در فصل زمستان قصد تهیه‌ی یک پوشش بافتنی برای کودکتان را دارید، به جنس کاموای آن توجه کنید. درست است که کامواهای موهر زیبا، جذاب و خیلی گرم به‌نظر می‌رسند، ولی پرزهای این کاموا موجب حساسیت‌های پوستی و تنفسی فرزندتان می‌شود.

مواظب آفتاب و اثرات سوء آن بر نوزادتان باشید. آفتاب سوختگی در کودکان زیر یک سال خطرناک‌تر از آنست که به نظر می‌آید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)